Lensvelt travels Nina’s ‘Chanel Couture’ to Milan

Lensvelt travels Nina’s ‘Chanel Couture’ to Milan

 

>>Nederlandse versie onderaan
UNM: a sleek workstation system to serve the architect
Lensvelt travels Nina’s ‘Chanel Couture’ to Milan
★★★ Located at Tuttobene stand, Officine della Torneria, Via Novi 5 ★★★
LENSVELT CONTRACT, HERENGRACHT 178, 1016BR AMSTERDAM, THE NETHERLANDS
Large scale office gardens – a persistent challenge in the world of architects. The draft designs always look crisp, sleek and spacious however the reality presents us with something very different. Workstation units are inconsistent as every worktop needs to be adjustable in height – due to HS regulations –, leaving one with a lesser-streamlined design and an intended result that is never met. A misery for the architect as they preferably require one thing: Seamlessly fitting work units that are consistent and coherent with the interior design.
What thearchitect needs is a work unit that fits like a Chanel. “A classic that isn’t garish but contemporary to its context” says Nina Graziosi, the in The Hague based interior architect. Graziosi noticed a great amiss when designing large-scale office projects and in collaboration with Lensvelt devised a list of thirteen requirements by which the ideal workstations needed to adhere. Hereafter followed the development and production of UNM (pronounced as ‘You and Me’). And the result.. will be presented at the Zone Tortona during the Salone del Mobile in Milan.
UNM is unique in the technology by which the worktops are adjustable in height. In almost every other system that is currently available the technology is built in either the legs or side panels of the desks. With UNM this technology has been placed in a horizontal band around the desktop, maintaining a sleek look. Graziosi – a born Italian – calls this part La Macchina (machinery).
An additional perk for material fetishists is the countless options UNM has to offer through the application of different finishing materials on the side panels and the horizontal band. Whether it is marble, copper, felt or even transparent polyester: all of these can be applied, thus creatively fine-tuning this extraordinary workstation system.
manufactures innovative interior solutions for every work, play, relax and think space. To satisfy people and companies, to inspire architects and interior designers to do the unexpected, by working with the most remarkable artists, architects and product designers such as Richard Meier, Paolo Rizzatto, Richard Hutten, Piet Hein Eek, Maarten Van Severen, Wiel Arets, Marcel Wanders, Ronald Hooft, Diederik Fokkema, Gerard van den Berg, Studio Job, Atelier Van Lieshout, Nina Graziosi, Edward van Vliet, Bertjan Pot, Ineke Hans.
 
>>English version up
UNM: strakke werkplekken in dienst van de architect
Lensvelt brengt Nina’s ‘Chaneljasje’ naar Milaan
★★★ Vind ons op de Tuttobene stand, Officine della Torneria, Via Novi 5 ★★★
LENSVELT CONTRACT, HERENGRACHT 178, 1016BR AMSTERDAM, THE NETHERLANDS
De kantoortuin. Moeilijk geval in de wereld van de architect. Op de ontwerptekening ziet het interieur er altijd strak, ruimtelijk en fris uit. Maar in de praktijk is het vaak een rommeltje. Blokken met werkplekken waarbij ieder blad op een verschillende hoogte staat (moet van de Arbo) doen pijn aan de ogen van de architect. Nog een veelgehoorde klacht: alle bureausystemen lijken op elkaar en zijn nauwelijks aan te passen aan de stijl van het interieur.
Wat de architect nodig heeft is een werkplekkensysteem dat functioneert als een Chaneljasje. “Een klassieker die niet schreeuwerig is en zich aanpast aan de looks van de omgeving”, vindt Nina Graziosi, in Den Haag gevestigde interieurarchitect. Graziosi richt grote kantoorprojecten in signaleerde een gemis op dit gebied. Samen met fabrikant Lensvelt stelde ze een lijst op met maar liefst 13 voorwaarden waar het ideale werkplekkensysteem aan moest voldoen. Daarna volgde pas de ontwikkeling. Het resultaat heet UNM (spreek uit: You and Me) en wordt komende maand gepresenteerd op de Zone Tortona tijdens de Salone del Mobile in Milaan.
Bijzonder aan UNM is de techniek waarmee de werkbladen te verstellen zijn. Bij nagenoeg alle systemen die op dit moment op de markt zijn, zit die techniek in de poten of zijschotten van de bureaus. UNM heeft deze techniek als eerste verplaatst naar een horizontale band aan de achterkant van het werkblad, het gedeelte dat de ontwerpster La Macchina noemt, Italiaans voor machine(kamer). Door deze band blijven de werkplekken eruit zien als één optisch strak blok, ook al staan de bladen op verschillende hoogtes.
La Macchina – de horizontale band dus – is niet alleen een optische truc maar ook een stuk gereedschap om de werkplekken perfect aan de omgeving aan te passen. De band is net zoals de zijwangen uit te voeren in verschillend materiaal. Of het nu vilt is, marmer, koper, en zelfs doorzichtig polyster: alles is toe te passen op het UNM systeem. Hosanna dus… voor de materiaalfetisjisten die architecten nu eenmaal zijn.
manufactures innovative interior solutions for every work, play, relax and think space. To satisfy people and companies, to inspire architects and interior designers to do the unexpected, by working with the most remarkable artists, architects and product designers such as Richard Meier, Paolo Rizzatto, Richard Hutten, Piet Hein Eek, Maarten Van Severen, Wiel Arets, Marcel Wanders, Ronald Hooft, Diederik Fokkema, Gerard van den Berg, Studio Job, Atelier Van Lieshout, Nina Graziosi, Edward van Vliet, Bertjan Pot, Ineke Hans.

 

 

About Author
Pleun Wolters
More post by : Pleun Wolters