Obama in great spirits after summit on Presidential Chair

Obama in great spirits after summit on Presidential Chair

English version below >>
Obama in opperbest humeur
na top op AVL Presidential Chair
 
“Truly… Gezellig.” Dat was de samenvatting die president Barack Obama gaf van de Nuclear Security Summit in Den Haag, nadat hij twee lange dagen had doorgebracht op een special edition van de AVL Office Chair van Lensvelt.
In totaal 58 wereldleiders namen plaats op de stoel, die voor de top speciaal was uitgevoerd met een verhoogde rugleuning voor extra status, bekleding in ‘stone-grey dynamica silk’ en een wit gepoedercoat onderstel. De stoel was door de organisatie van de NSS als beste optie verkozen vanwege de comfortabele zit en het Nederlandse ontwerp.

 

Presidential Chair uitgebreid in de media
De stoel die voor Lensvelt is ontworpen door Atelier Van Lieshout, kreeg veel aandacht in de media. De Volkskrant wijdde er bijna een halve pagina aan en liet verschillende sprekers over de stoel aan het woord, onder wie kunstenaar Joep van Lieshout. Die merkte op dat hij liever had gewild, dat de wereldleiders naar zijn tentoonstelling waren gekomen.
Niet alleen Obama, ook Angela Merkel, Mark Rutte en de hieronder glunderende premier van het Verenigd Koninkrijk David Cameron voelden zich kiplekker op de AVL Presidential Chair.
In totaal leverde Lensvelt 116 van deze luxe stoelen aan het World Forum. Samen met ‘Fraai projecten’ uit Raamsdonksveer, ‘Alvero meubelverhuur’ en ‘Canoof vintage classics’ bedacht Lensvelt een conctructie waarbij topstukken uit de Nederlandse design op huurbasis geleverd konden worden aan de organisatie van de Nuclear Security Summit.
Op deze manier was het mogelijk de top aan te kleden met de beste ontwerpen, tegen een prijs die binnen het budget paste.
‘Schaamteloze Hollandpromotie’
Het NRC Handelsblad kopte: ‘Schaamteloze Hollandpromotie pakt goed uit’. De krant doelde op de voortvarende manier waarop de Nederlandse culturele wereld deze top had aangegrepen om de Nederlandse kunst en cultuur te promoten.
Obama werd gefotografeerd voor het schilderij Victory Boogie Woogie, de president hield een persconferentie voor De Nachtwacht en het hele interieur waar de wereldleiders werden ontvangen ademde Dutch Design. Volgens de krant een sterk staaltje van Holland branding.
Hans Lensvelt wordt in het artikel aan het woord gelaten als een van de ‘hofleveranciers’ van Dutch Design. Volgens hem is de Nucleaire top een uitstekend voorbeeld voor de Nederlandse overheid.
Lensvelt: “De overheid geeft altijd veel geld aan kunstfondsen. Het is veel beter om opdrachten aan architecten en ontwerpers te geven.”

 

Dutch version up >>
Obama in great sprits after
summit on AVL Presidential Chair
 
“Truly…Gezellig.” This is how President Barack Obama summarized the Nuclear Security Summit in The Hague,
after spending two long days sitting in a special edition of Lensvelt’s AVL Presidential Chair.
A total of 58 world leaders sat in the chair. As a version especially produced for the summit, it has a higher backrest for extra status, is upholstered in ‘stone-grey dynamica silk’ and fitted with a white powder coated base. The chair was chosen as the best option by the organisation of the NSS because of its comfort and because it is a Dutch design.
Widespread attention for Presidential Chair
The chair was designed for Lensvelt as the AVL Office Chair by Atelier Van Lieshout, the original model in a slightly different shape. The Presidential edition, that was custom made for this summit, was extensively covered by the media. De Volkskrant even devoted almost half a page to it and quoted several people on the subject, including the artist Joep van Lieshout. He said that he’d rather that the world leaders had visited his exhibition.
Not only Obama, but Angela Merkel, Mark Rutte, and, below, the beaming Prime Minister of the United Kingom David Cameron also felt right at home in the AVL Presidential Chair. Lensvelt provided the N.S.S. with a total of 166 chairs of this type.
Lensvelt delivered 116 Presidential Chairs to the summit. The manufacturer worked together with Fraai projects from Raamsdonksveer, Alvero furniture rentals and Canoof vintage classics.
Thanks to a smart rental construction conceived by the three companies, the organisation of N.S.S. was able to furnish the building with a wide variety of the very best pieces of Dutch Design, without spending too much money.
‘Flagrant Holland promotion’
NRC Handelsblad ran the headline “Flagrant Holland promotion turns out well”. The newspaper referred to the expeditious way in which the Dutch cultural world has taken this summit as an opportunity to promote Dutch art and culture.
Obama was photographed in
front of the painting ‘Victory Boogie Woogie’, the President held a press conference in front of De Nachtwacht and the interior receiving the world leaders was heavy with Dutch Design. According to the newspaper, it was a prime example of Holland Branding.
According to Hans Lensvelt, who was also quoted in the newspaper, the Holland Branding at the summit is an excellent example for the Dutch government.
Lensvelt: “The governement is spending too much money on art funds. It’s better to spend it on assignments for architects and designers.

 

It's only fair to share...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn
About Author
Pleun Wolters
More post by : Pleun Wolters