Space Encounters Boring Collection in stock 02-02-2018

De Boring Collection is ontstaan uit frustratie van het jonge architecten bureau Space Encounters.

Tijdens de recessie maakten vooral jonge architecten bureaus vaak op basis van no cure no pay presentaties voor vastgoed eigenaren.

Het ambitieuze Space Encounters was een van die jonge architectenbureaus.

Deze presentaties werden gebruikt om de panden, veelal kantoren, te verhuren.

Wanneer dan uiteindelijk zo’n pand verhuurd was ontving de huurder van de vastgoed eigenaar van het gebouw vaak een incentive in de vorm van een nieuwe vloer, nieuwe wanden, een nieuw plafond en een nieuwe receptie.

De huurder ging dan zelf op zoek naar een inrichting van de back offices.

De huurders waren bedrijven als car rentals en supermarkt ketens.

Organisaties die een inrichting vooral als kostenpost zien.

Deze organisaties kochten dan het meest vreselijke meubilair: een kakofonie van kleuren, van vormen en van materialen.

Het meubilair ruïneerde het complete concept.
Omdat het beslissingscriterium prijs was, en er geen enkel alternatief was wat er wel goed uit zag en betaalbaar was, bedachten Space Encounters de Boring Collection.

Ook heel goedkoop. Gemaakt uit archetype producten. Die Lensvelt eerder geproduceerd had, maar dan allemaal uitgevoerd in dezelfde kleur grijs: RAL 7044.

De Boring Collection is een collectie die niets is. Die geen statement maakt. En die verdwijnt in ieder interieur.
De Boring collection werd in 2016 gepresenteerd tijdens de Salone de Mobile in Milaan.
En ontving de uiterst prestigieuze Milano Design Award 2016 voor het beste concept.

Nu op voorraad en direct te leveren.

De Boring collectie in het Stedelijk Museum
’s Hertogenbosch tijdens de expositie “De Laatste Avant Garde”.
Werelds eerste beurspresentatie die in een design museum terecht is gekomen.

Stedelijk Museum ’s-Hertogenbosch
Museum voor hedendaagse kunst en design
Museum of contemporary art and design

Ontworpen en ontwikkeld in WordPress door Internetbureau Jun-E-Jay