Space Encounters Boring Collection in stock 02-02-2018

Space Encounters Boring Collection in stock 02-02-2018

Naamloos
Boring bin Space Encounters Lensvelt
Boring upholstered low cabinet Space Encounters Lensvelt front view
Boring clock Space Encounters Lensvelt
Boring upholstered high cabinet Space Encounters Lensvelt front view
Boring electric adjustable desk Space Encounters Lensvelt 1
Boring visitor chair Space Encounters Lensvelt front view
Boring low cabinet Space Encounters Lensvelt front view
Boring desk Space Encounters Lensvelt 1
Boring task chair Space Encounters Lensvelt front view
Boring high cabinet Space Encounters Lensvelt front view

Good designs often come from annoyance – because something is designed only for function, or just plain ugly. That is the story of how the Boring Collection came into being – borne of frustration from the ambitious architectural firm Space Encounters.

During the recession, young architects in particular delivered presentations to real estate owners based on a no cure no pay formula. These were used for (office) rental.

The new tenant often received new floors, walls, ceiling and reception as an incentive to rent the space. The tenant would then go in search of furniture for their offices.

Office furniture in this lower segment must meet one requirement above all – it needs to be cheap.

This results in a colorful mess of unimaginative furniture in a cacophony of colors, shapes and materials. To offer an alternative for all the screaming ugliness Space Encounters designed the modest Boring Collection: gray, affordable, aesthetic and qualitative.

Thus, unsightly furniture is banned from offices and makes room for the Boring Collection which has since been placed in countless offices, and interior and architectural firms.

The collection is derived from archetypal products that Lensvelt has previously produced: desks, cupboards, office chairs, clocks and trash cans, but now all in one color gray: RAL 7044. The result is a modest collection that does not make a statement and fits every interior, like the chameleon of workplaces.

The Boring Collection forms a kind of anti-design statement that fits with Lensvelts mission: the company wants to be the peoples manufacturer by delivering qualitative and beautiful furniture which is accessible to a large audience.

The Boring Collection was presented in a spectacular way during the Salone del Mobile in Milan in 2016. Lensvelts presentation was awarded the prestigious Milano Design Award 2016 for best exhibition concept.

The Boring Collection was even exhibited in 2017 at the Stedelijk Museum ’s Hertogenbosch in the exhibition ‘De Laatste Avant Garde’. A first: a trade fair presentation ending up in a museum.

The Boring Collection: in stock and delivered immediately!
And still just gray and not boring.

sqsq

The Boring collection presented in the Stedelijk Museum
’s Hertogenbosch the Netherlands during the exhibition “De Laatste
Avant Garde”.
The world’s first fair presentation that was shown in a design museum.

De Boring Collection is ontstaan uit frustratie van het jonge architecten bureau Space Encounters.

Tijdens de recessie maakten vooral jonge architecten bureaus vaak op basis van no cure no pay presentaties voor vastgoed eigenaren.

Het ambitieuze Space Encounters was een van die jonge architectenbureaus.

Deze presentaties werden gebruikt om de panden, veelal kantoren, te verhuren.

Wanneer dan uiteindelijk zo’n pand verhuurd was ontving de huurder van de vastgoed eigenaar van het gebouw vaak een incentive in de vorm van een nieuwe vloer, nieuwe wanden, een nieuw plafond en een nieuwe receptie.

De huurder ging dan zelf op zoek naar een inrichting van de back offices.

De huurders waren bedrijven als car rentals en supermarkt ketens.

Organisaties die een inrichting vooral als kostenpost zien.

Deze organisaties kochten dan het meest vreselijke meubilair: een kakofonie van kleuren, van vormen en van materialen.

Het meubilair ruïneerde het complete concept.
Omdat het beslissingscriterium prijs was, en er geen enkel alternatief was wat er wel goed uit zag en betaalbaar was, bedachten Space Encounters de Boring Collection.

Ook heel goedkoop. Gemaakt uit archetype producten. Die Lensvelt eerder geproduceerd had, maar dan allemaal uitgevoerd in dezelfde kleur grijs: RAL 7044.

De Boring Collection is een collectie die niets is. Die geen statement maakt. En die verdwijnt in ieder interieur.
De Boring collection werd in 2016 gepresenteerd tijdens de Salone de Mobile in Milaan.
En ontving de uiterst prestigieuze Milano Design Award 2016 voor het beste concept.

Nu op voorraad en direct te leveren.

sqsq

De Boring collectie in het Stedelijk Museum
’s Hertogenbosch tijdens de expositie “De Laatste Avant Garde”.
Werelds eerste beurspresentatie die in een design museum terecht is gekomen.

swsss

Stedelijk Museum ’s-Hertogenbosch
Museum voor hedendaagse kunst en design
Museum of contemporary art and design

hquhqushquqsq2
hquhqushquqsq4
hquhqushquqsq3

Mission Lensvelt Contract

Since its founding in 1962, Lensvelt has been a leading project facilitator and a dedicated furniture label located at the Herengracht in Amsterdam. As a project facilitator, Lensvelt is a supplier of more than 150 quality labels.
 The Lensvelt own collection is:
solid,
Innovative,
authentic,
ergonomic,
often have a “twist”
affordable, comfortable,
functional,
sustainable
 and designed by the most notable designers such as: Marcel Wanders, Bertjan Pot, Gerrit Rietveld, Atelier Van Lieshout, Nina Graziosi, Maarten van Severen, Paolo Rizzatto, Richard Hutten, Ineke Hans, Piet Hein Eek, Maarten Baas, Gerrit Rietveld, Studio Job, WH Gispen, Caroline Prisse, Space Encounters, Wiel Arets, OMA, Prast Hooft, Simo Heikkila and others.

It's only fair to share...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn
About Author
Priscilla
More post by : Priscilla